Slapen in een Ger. - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van rensa - WaarBenJij.nu Slapen in een Ger. - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van rensa - WaarBenJij.nu

Slapen in een Ger.

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2005 | Mongolië, Ulaanbaatar

Dag leuke mensen!

Hier weer een kort meeltje vanuit Mongolie/Ulaan Bataar.Wat is het hier heerlijk zeg! Wat is het fijn om weer in Azie te zijn. Op de een of andere manier zijn de mensen veel aardiger hier en de Russen zijn wat dat betreft maar een vaag volkje. Denk door het communistische verleden ofzo...
Afgelopen dagen hebben we de stad een beetje verkend. Waar echt overal prachtige tempels zijn...tis dan heerlijk om daar een half uurtje te zitten. Heerlijk die rust en vooral die warmte. Als je zo'n tempel binnenkomt heb je een beetje het gevoel alsof je in de film 7 years in tibet zit. Overal monniken die van die mmmmham geluiden maken.Wat voor geluid? ja een soort van neurien is het zeg maar, Hahaha.En gister hebben we een trip geboekt naar een Ger. En ja wat is nu een ger? In iedergeval werden we in de ochtend opgehaald door een gammel busje. EN na 1.5 uur rijden over besneeuwde wegen kwamen we aan in een prachtig dorpje! Ergens in de middel of nowhere... Tussen allemaal witte bergtoppen...En daar moesten we dus in een Ger slapen.Bij een familie thuis...Geen stroom, tv niks... En een Ger is een soort van hutje gemaakt van hout en kleden en waar in het midden een klein houtkacheltje staat waardoor het heerlijk warm in de Ger is...En vanuit daar hebben we een prachtige wandeltocht gemaakt. Kan ik alvast wennen aan nepal! En het beviel me prima! Overal Sneeuw een dan vooral die stilte is heerlijk. Ja ik was goed aan het genieten. En in de middag hebben we een tocht gemaakt ter paard. Mmmm moet zeggen dat ik niet echt van paardrijden hield,maar dit was toch wel echt geweldig. En mijn paard luisterde dan ook goed...dat scheelt want bij de andere ging hun paard er steeds vandoor met hun erop...hahahah.
En we hebben daar dus ook overnacht in de ger...Was toch wel kouder dan ik dacht. tenminste als je als "Tourist" in de nacht het vuur niet aanhoud is het flink koud..Maar heb het natuurlijk overleefd.
Maar was echt een geweldige ervaring om daar in zo'n dorpje tussen de koeien en paarden te verblijven. En nu weer back in Ulaan Bataar.
Nou mensen ik zal jullie even niet meer vervelen met reis verhalen...Jullie horen weer van me in Beijing! Is toch ook al snel maar toch.
Cheers en Kus Rens

  • 13 Februari 2005 - 09:46

    Gerke:

    eej rens, oude avonturier! Ik vind het mooi om al je verhalen te lezen, word er een beetje jaloers van dat jij dit soort dingen onderneemt. Have fun en ik zal je volgen door je verhalen te lezen, ben benieuwt hoe je dit soort verhalen gaat schrijven als je in het himalaya gebergte zit...

  • 13 Februari 2005 - 15:00

    Ruth:

    Heeey soon-to-be buurman!!! Gaaf om je verhalen te lezen, ben immens jaloers :) Karina, Dika, Merel en ik komen naast je wonen, hoe cool is dat!! Ik snap dat je nu het liefst terug zou komen om ons te komen helpen, maar dat hoeft echt niet rens.. Geniet met volle teugen! maar dat is wel aan jou toe te vertrouwen.. Dikke kus van Ruth

  • 14 Februari 2005 - 09:46

    Bart:

    He Kerel,
    Wat een mooi verhaal!! Ben nu in Denemarken en dacht dat hier veel sneeuw gevallen was, als ik naar jouw foto's kijk valt dat toch wel mee. Hoe mooi daar!! Echt super leuk dat we weer nieuwe buren hebben, nu al zin in. Spreek je snel (4 weken!!) Dikke kus van ons: Dianne Bianca, Bas, Thomas, Harm en Bart

  • 14 Februari 2005 - 09:48

    Rinze:

    Rens, lekkere vent! Wat is een Ger een ongelooflijk luxe verblijfplaats, ouwe pionier! Ik wist helemaal niet dat jij kon paardrijden, ik leer elke keer weer een nieuwe kant van je kennen...Wat leuk ook van je dat je geregeld van je laat horen, hou dat vast! Heel veel succes verder nog met je verdere avonturen! Doe geen dingen die ik niet zou doen!

  • 14 Februari 2005 - 11:26

    Lois En Mirjam!:

    Heeey Rens
    hier vanuit Moskou,zijn we van jOu Op de hoogte! hoe strak om die foto van jou nte zien bij het rode plein,,waar wij nu een paar meter vandaan zijn!!idd vet koud,maar wel heel strak.we mailen als we terug zijn, have fun, en wij genietgen ook nog ff hier!dikke kus en knuffel van ons!!

  • 14 Februari 2005 - 15:27

    Joanne:

    Hoi Rens! Mooi dat je het zo goed naar je zin hebt! Goeie reis naar Beijing, daar is het in ieder geval niet meer zo koud :)! Liefs, Joanne

  • 14 Februari 2005 - 19:03

    Wietttie:

    HEY ouwe arend!
    beetje koud daar of niet? hier is het nu 30 graden







    Warmer dan bij jou!

    Ik wens je succes met je reis naar peking en ik vind het leuk dat je eindelijk een maatje hebt gevonden... ik hoop maar dat ie ook een beetje aardig voor je is !
    ik moet zaterdag op de radio en zondag in een club draaien dus ook wel leuk! nou succes en k mis je!

    groet wietse

  • 15 Februari 2005 - 17:12

    Bas:

    Hey Rens,
    ontzettend gaaf om je zo op de voet te kunnen volgen... Nu onderweg naar Beijing, man wat ga jij nog mooie dingen zien!! Sla het goed op en geniet van elke ontmoeting. Heerlijk idee dat je bij Gijs in Katmandu ook je vader weer gaat treffen. Weet dat je door ons allemaal wordt gevolgd.
    Take care en stay tuned *

  • 15 Februari 2005 - 21:31

    Rogier:

    he gozer, ik lees dat je het prima naar je zin hebt. Niet teveel sneeuwballen gooien he.
    Drink maar een biertje van me.

    Groetjes

    Rogier

  • 16 Februari 2005 - 13:28

    Kleurpen:

    he gozert, echt vet wat je allemaal doet. Zou ook wel daar willen zijn ipv hier. Al gehoord van onze nieuwe buren? Nou wij gaan nu lekker voetballen zonder jou (helaas). Gelukkig heb je tot nu toe alles nog overleefd. Succes nog, kus jur

  • 16 Februari 2005 - 17:50

    Cock:

    He Rens, Wat een gave verhalen, zeg. Ik ben zo jaloers als een deur, maar gun het je van harte. En dan als toetje een maand met je Pa door de Himalaya! Wauw.
    Geniet ervan. groet, Cock en Margreet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 81626

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

20 September 2010 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: