Gooodmoorning Vietam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van rensa - WaarBenJij.nu Gooodmoorning Vietam!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van rensa - WaarBenJij.nu

Gooodmoorning Vietam!!

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2005 | Vietnam, Hanoi

Heej leuke mensen,
Hier weer een klein verslag deze keer vanuit Hanoi. Ligt in het noorden van Vietnam.
De laatste paar dagen dus nog in hongkong verbleven met Toby. Echt een top tijd gehad in een top stad! We hadden een klein hostel gevonden midden in de stad. Mwha het hostel was dan klein maar het gebouw waar het in was. Was super groot...we verbleven ergens op de 15de verdieping. Niet echt een plaats waar je graag dood gevonden wordt...hahaha Echt zooo groot en zoo lelijk...
Maar de kamer was klein maar prima. Tvtje met engelse zenders. Dus ons tijd verdrijf in de avond was een goedkoop biertje kopen in een supermarkt en een film kijken op onze kamer. Het uitgaans leven is namelijk zooo duur daar. Nog duurder dan Amsterdam dus dat zegt genoeg. 5 euro voor eenklein biertje...Nou nee.
Verder zijn we een dagje naar Macau geweest. Dat is een oud kolonie van Portugal en is ongeveer anderhalf uurmet de boot van Hongkong. En hetleuke is dat we weer een nieuwe stempel in ons paspoort kregen...Nice! Maar Macau was dus super leuk. Echt heel vaag daar te lopen. Het was namelijk zo Niet Chinees...Had een beetje het gevoel dat ik Barcalona liep. Overal kleine mooie straatjes, kleine pleintjes...alles groen. Alleen lopen er allemaal Chinezen rond. Wel grappig....
Verder vooral beetje rondgeslenterd door Hongkong. En wat is het heerlijk om weer in Tshirtje te kunnen rondlopen...wel vaag na 3 weken kou! Echte kou! Ja tis heerlijk!
En afgelopen maandag om 5 uur in de ochtend opgestaan, spullen gepakt en Toby gedag gezegt. En vandaar in de stromende regen de airport bus genomen naar het vliegveld. Ingecheckt en na een vlucht van 2 uur stond ik dan in Vietnam!Het beviel me gelijk al.De relaxte sfeer hiero...Supers! Wel weer wat anders dan het snelle Hongkong.
Daar een minibus naar het centrum van Hanoi genomen. Prachtige rit dwars door allemaal reisvelden, mensen die erop werken en alles is wederom zooo groen.Heerlijk...
In Hanoi aangekomen viel gelijk de verkeers chaos me op. Honderden maar dan ook echt honderden scooters..En voorang? wat is dat? ja je moet hier zoafentoe wel ff goed uitkijken waar je loopt. Maar verder heeft alles hier een hele relaxte uitstraling. overal kleine cafeetjes, mensen die buiten eten. kleine marktjes...en de mensen zijn ook heel vriendelijk! Ik heb een klein Guesthouse midden in het centrum van Hanoi waar ik een kamer met een Amerikaanse gast deel. voormaar 3 Euro per nacht!Prima!
Hier blijf ik nog een nacht en danneem ik de trein richting zuiden. Naar Nah Trang (Thanks Sophie!) Naar het nog betere weer en naar de stranden! jullie gaan weer van me horen daaro!
Rustig aan daar in Nederland! Denk nog steeds zo afentoe aan jullie!
Cheers en Kus Rens

  • 01 Maart 2005 - 13:12

    Chieneke:

    Hee Rens,
    Tja weer een land waar ik niet geweest ben...Het klinkt goed.Merk je nog wat van het oorlogsverleden?
    Hier sneeuwt het eindelijk, daar kan ik je zeker niet meer jaloers meemaken,na alle sneeuw die jij al gezien hebt.
    Goede reis naar het zuiden.
    Liefs,mam

  • 01 Maart 2005 - 13:58

    Joanne:

    Je kan je t-shirt straks zelfs gaan verruilen voor je zwembroek op het strand in Nah Trang:). Je gaat wel van het ene extreme naar het andere, echt leuk! Liefs, Joanne

  • 01 Maart 2005 - 16:37

    Frank:

    Jow die rens... na een drukke dag op het werk verlang ik steeds meer en meer om daar ook eens heen te gaan haha.

    Maar ja, volgend jaar ga ik voor de tweede keer naar Hawaii, ook leuk :-)


    fijne voortzetting van de vakantie man!


  • 02 Maart 2005 - 01:09

    Dennis:

    Heey Renzie,
    Goed om te horen dat je het zo naar je zin heb man. Ook de foto´s van daar zien er gewoon super uit man. Geniet er nog ff van, de tijd zal wel veel te snel gaan daar!!!
    groetjes, Dennis

  • 02 Maart 2005 - 11:04

    Wieder:

    Hej rens leuk man dat je daar nu zit in de warmte! echt jalours ben ik op je! geniet er maar lekker van want voor je het weet ben je weer thuis!
    Hier ligt er maximaal veel sneeuw... in friesland ligt er bijna een halve meter... echt erg veel dus... ik ben bezig met watnieuwe tracks die ook strak zijn en goed worden wat ook super leuk is! overmorgen ga ik weer naar cyan waar ik ook superveel zin in heb! nou je hoort het wel allemaal! groeten van wieder

  • 03 Maart 2005 - 19:21

    Karel:

    Hoi Rens.
    Wat een relaxte stad is dat Hanoi hè. Wij hebben ons er 4 dagen prima vermaakt.Saigon is lang niet zo vrij. Als het op je route ligt moet je Hoi Ann beslist niet overslaan.Prachtige stranden en een fantastisch sfeertje. Hou je goed.
    groetjes Karel en Tiny

  • 03 Maart 2005 - 22:03

    Jan Willem:

    Hallo Rens,

    Interessant om te lezen dat je in Vietnam bent.Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe vietnam tegen het westen aan kijkt.Maar in iedergeval
    lijken het me wel aardige mensen.Wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is of er knappe vrouwen rondlopen.Is dat het geval.
    Ik hoor het we.Hou je verder taai !! En veel plezier.

  • 04 Maart 2005 - 08:40

    Frank:

    eej rens, en jij maar denken dat jij het koud had. In flevoland was het vannacht -20,7 graden celcius hehe.

    Wees blij dat je op vakantie ben zou ik zeggen :)

    Frank

  • 05 Maart 2005 - 10:18

    Marco:

    he rens jongen. ik kom net terug van een weekje skieen in les 2 alpes. het weer was fantastisch en de apres ski nog beter. Word ik hier weer lekker geconfronteerd met jouw super gave zeer frustrerende verhalen. super man. Hongkong is gaaf he. Als je maar niet langer dan een paar dagen rond loopt, want dan word je gek. Sliep je ook in van die hele grote hostels? wij hadden een "hotel" kamer van 3 bij 1. He jongen geniet lekker in vietnam. Drink maar een pilsje van me of meer en ik spreek je later.
    groeten marco

  • 05 Maart 2005 - 12:05

    Mirjam:

    Leuk om je verhalen te lezen! Zo kunnen we een beetje mee genieten!! Dit weekend zit ik bij je buren echt top hebben ze het daar! Maar enjoy it en dikke kus Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 81692

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

20 September 2010 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: