Keihard knallen! - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van rensa - WaarBenJij.nu Keihard knallen! - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van rensa - WaarBenJij.nu

Keihard knallen!

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2005 | Nepal, Nāmche Bāzār

Dag leuke mensen,
Ik ben weer terug in de "bewoonde" wereld dus daarom weer een berichtje vanuit Nepal.
Sinds mijn laatste bericht hebben we al heel erg veel gezien. En dat bijna allemaal te voet...We hadden eerst een bus genomen vanuit Kathamandu. Ofnou de bus eerst gemist..hahahah ik weet niet maar ik heb iets met missen van het OV. We kwamen 10 minuten te laat aan bij het bus station dus de bus was natuurlijk al weg. Dus er zat niks anders op dan met ze 4en een taxi te nemen. Tja of wat er voor taxi doorgaat. Met ze 4en + backpacks in een suzuki alto...ging net. Maar na een kwartier de bus ingehaald en dus de bus verder genomen. Was echt een hel van een busrit maar 10 uur later en 180 km verder stapten we levend uit in Jiri..:)
De volgende dag vanuit Jiri de trekking begonnen. En moet zeggen dat dat wel even wennen was zeg. Met een rugzak op van ongeveer 12 kg de hele dag lopen. Ja het is echt afzien we klimmen heel veel maar dalen ook heel veel. Zo loop je op een dag van 2500m naar 3500m maar daal je dezelfde dag ook weer af naar 2600m. Dat doet toch wel pijn...hahahah. Maar het is het zooo erg waard. Echt de meest mooie uitzichten, lopend door rijstvelden, kleine dorpjes.
Elke avond slapen we in kleine lodges, je slaapt eigenlijk gewoon bij mensen thuis. De kamers kosten 20 euro cent maar dan moet je wel bij hun eten. En daar maken ze hun winst op. Heel erg gezellig, elke avond een kaartje leggen met ze vieren en om 8 uur op bed. Want om 6 uur gaat de wekker weer. En nu na 10 dagen lopen zijn we dus aangekomen in Namche Bazar waar er weer even Internet is. Dit dorp ligt op 3400m hoogte en is het laatste groote dorp voordat we de echt hoogte ingaan. Morgen gaan we verder trekken richting het Evererst Base Camp. Dat op 5400 meter ligt. We hopen allemaal dat ons lichaam het een beetje houd en dat we niet last gaan krijgen van hoogte ziekte. Want dan moeten we zo snel mogelijk weer naar bendenen. Maar we gaan van het goede uit! Dus we gaan gewoon met ze 4en die hoogtes halen!We hebben er zin in! Nou dit was het weer even. Jullie zullen nog een keer van me horen als ik weer terug ben in Kathamndu en dan zit het avontuur er voor me op! Voor de belangstellende...we landen 19 april om 5 uur in de morgen.
En nog een een leuke mededeling!...23 april is er weer een bruisend huisfeest op de Van Suipesteijnkade! Om te vieren dat Bart en ik weer terug zijn! Dus komt allen! We kijken er naar uit....maar eerst nog even hier goed genieten!
Tot mails,
Cheers en Kus Rens

  • 29 Maart 2005 - 07:20

    Rinze:

    Rens, vriend! Eindelijk weer een berichtje van je!
    Wat supervet om weer wat van je te horen..we missen je hier...steeds vaker hoor je mensen zeggen: die Rens en die Gijs mogen nu wel eens weer een keer terugkomen zeg...en daar ben ik het roerend mee eens...maar als ik dan zie hoe jullie genieten: dat gun ik je zo! Haal er alles uit wat er in zit, jongen! Ik ben zeer benieuwd naar de verhalen straks!

  • 29 Maart 2005 - 07:22

    Sofie:

    Zo dat brengt me weer in een goede bui, zo s ochtends na het paasweekend weer achter m'n bureau. Zet em op rens, ik hoop dat je het haalt!!!
    veel liefs

  • 29 Maart 2005 - 13:16

    Wiedddie Of Wietse:

    Hejjj rens leuk man om te lezen dat je het zo leuk hebt daar in nepal! goed om te zien dat je ook kan genieten van iets zonder moderniteit oftwel de natuur! ga zo door met je tocht en heb heel zin in de 23e ! word een knal feestje! dikke kus Wietse

  • 29 Maart 2005 - 15:58

    Lois:

    Heey Rens!!zoo.. echt vet om die berichtjes van jou te lezen,en de fotos te zien! wat een zit jij daar in een topomgeving!!woww.. niet normaal!gaaf hoor!!jammer dat ik niet op je huisfeest kan zijn,maar maak er weer een top feest van!( ben nix anders van je gewend;))nou jongen..geniet er daar nog ff van,kom veilig thuis,en laat wat van je horen als je terug bent!hou van je!!Kus xxx lOw

  • 29 Maart 2005 - 16:41

    Maur1:

    Zo Rens, onze -over land, zee en door de luchtreizende en nu dan over bergen en dalen trekkende levensgenieter!! Nog drie weken vakantie voor jou te gaan waarin je nog veel zult beleven en wij met jou, dankzij jouw verslagen. Dan na thuiskomst een "houseparty" met jouw familie, vrienden en vriendinnen. Leuk man!! Daarna ff bijkomen maar niet voor lang hoor want school wacht op jou en ook het "blauw past bij jou". Kun je eindelijk die "pet past ons allemaal" op je kop zetten. En ook dat is weer iets leuks om naar uit te kijken. Zie je daar graag weer terug Rens!!!
    Maar voor nu: hup met dat lijf van jou, eerst er mee de hoogte in! 'T gaat je lukken!!!

    ..Later!!!!..
    Maur1

  • 30 Maart 2005 - 09:38

    Willeke:

    haai haai rensieej... mag ik ook op je feesie komen?? :P neej hoor grapje ..dat zal ik je niet aandoen.. veel plezier nog.. kusje kusje.. van mij...!! (K)

  • 30 Maart 2005 - 12:08

    Anneke:

    Aaah zit ik hier in de stress om al mijn opdrachten optijd in te leveren! Maar super dat je het zo onwijs gaaf hebt! Geniet nog van de aankomende weken en ik zie je gauw! Liefs Anneke

  • 31 Maart 2005 - 18:33

    Jochem:

    Hey Rens, goed om weer wat van je te horen jongen! En vet dat je meegaat naar Coldplay in Nederland, wordt zeker een topconcert!! Geniet nog van je dagen daar, ik mag je snel weer vasthouden ;) x Joe-tha-bro

  • 01 April 2005 - 13:53

    Gerda:

    ée rens! Wat vet die foto's en j verhaal natuurlijk :D Nou, je laatste maandje daar.. Je heb vast geen zin om naar huis te gaan.. wha! Maarre maak er nog een verse tijd van daarzo :D En doe voorzichtig heh :P kus gerda

  • 02 April 2005 - 19:38

    Jan Willem:

    Het is maar wat je vakantie noemt dat afzien in die bergen.Mij niet gezien!

  • 03 April 2005 - 07:41

    Wiri:

    Hee Rens! Sinds enige tijd weer jouw verslagen gelezen (druk druk). Afzien hè? zo'n reis. Misschien kun je me na afloop laten weten hoe het is om een sigaar te roken boven de 3000 meter. Ik ben daar zelf nog niet aan toe gekomen. Ik denk dat je dan "lekker"licht word in je hoofd zonder kunstmatige toevoegingen. Nog veel plezier en hou het veilig!!!!
    groet wiri.

  • 03 April 2005 - 16:16

    Sophie:

    Ola collega!
    Ook vanuit hier een leuk bericht... Kom maar bij Mariette en mij langs op de Elandsgracht als je wil komen kijken naar ons nieuwe huisje! En geniet er van de laatste weekjes!
    Kus

  • 06 April 2005 - 07:28

    Joanne:

    Hey Rens! Ik hoop dat jullie de hoogtes inmiddels alle 4 gehaald hebben. Nelleke en ik komen hoor de 23e, tot dan!

    Liefs,

  • 10 April 2005 - 10:15

    Annemieke:

    hoi Rens!

    Dat ziet er gaaf uit hoor, Nepal! Ben jaloers! Al is Beijing ook best ok natuurlijk. Kben trouwens vorige week in Hong Kong en Macau geweest. Z. gaaf & de moeite waard! Enne you know what: ik kwam vanmorgen Jesse tegen hier in Peking! Jaja, de wereld is klein he.
    Nou uhm, have fun daar, geniet van de gave natuur en alles daaromheen.

    Byebye, Annemieke

  • 12 April 2005 - 18:43

    Edwin:

    Hey mannen hoe gaat het ermee.
    met ons alles lekker hier wij kijken uit naar jullie terugkomst met als gevolg een leuk feest. Bij deze wil ik jullie nog even veel plezier wensen want het einde is in zicht.]
    Rens doe de groeten aan Bart, Gijs en je pa groeten Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Nāmche Bāzār

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 81671

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

20 September 2010 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: