Kouder dan koud.... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van rensa - WaarBenJij.nu Kouder dan koud.... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van rensa - WaarBenJij.nu

Kouder dan koud....

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2005 | Rusland, Moskou

Dag lieve mensen!
Bedankt iedereen voor de reacties en mailtjes!! Super om ze te lezen!
Hier dus weer een mailtje vanuit Rusland, Ulan Ude. Waar het zoals de titel al zeg: Kouder dan koud is!
Ben de afgelopen dagen nog heerlijk in Moskou geweest waar ik een leuke tijd heb gehad. Veel gezien, gedaan, rondgelopen en zelfs nog naar een housewarm party geweest van iemand die daar woonde. Was een Amerikaans meisje tegen gekomen in de Mac.
Ja de Mac'Donalds ja.... En ja dit is weer een andere Amerikaanse... En daar een tijdje mee zitten praten en zij nodigde me meteen uit voor een housewarm party van een Nl'se vriendin. Dus ik had weer een mooie avond! En wat mensen om me heen....ook wel leuk zo afentoe! Want op dit moment zijn er maar weinig touristen in Rusland. Tenminste ik ben er maar weinig tegen gekomen.Maar het alleen zijn gaat me steeds beter af. Moet er nog wel een beetje aan wennen. maar ik vermaak mettot nu toe goed! En nu zit ik dus in Ulan Ude....Niet helemaal volgens plan maar er zat niets anders op. Ik wou zondag mijn trein ticket kopen maar het bleek dat er pas vrijdag een trein naar Beijing ging. En het duurde eerst 20 minuten voor ik daar achter kwam. Vraag je eerst ergens waar je een trein ticket kan kopen? Normale vraag lijkt me..kijken ze je eerst aan van val dood. Maar dan wijzen ze toch een balie aan... On the second floor at the right nr 6. Oke daar naar toe, eerst wachten tot ze je uberhaubt willen helpen en dan vraag je dus het zelfde...Moest ik naar beneden naar de balie waar ik vandaan kwam. En ja hoor daar konden ze me toch vertellen dat er geen trein ging, Thanks!! Pas weer op vrijdag...En dat zou veel te lang duren voor mij. Dus heb ik een vliegtuig ticket gekocht naar Ulan Ude. Ik kan de komende tijd nog genoeg treinen.Dus maandag avond het vliegtuig gepakt. Het was een vlucht van ongeveer 4 uurtjes en toen ik uitstapte wist ik niet wat ik meemaakte! Wat een kou zeg...Echt niet normaal! Tis hier steeds rond de -30 Wat betekend dat steeds mijn neus vol met ijs komt te zitten. Mijn longen pijn doen van de kou. En ik het dus maar steeds 10 min buiten vol hou en dan al weer ergens naar binnen moet om op te warmen. Ik wist niet dat er zo'n kou bestond! Wel raar te beseffen dat ik over een maand nu in de tropen zit met +30 GOH!!!
Nou dit was het weer voor even. Ik ga morgen de trein nemen naar de hoofdtad van Mongolie Ulan Bataar. Jullie gaan weer van me horen!
Cheers en Kus Rens.

  • 09 Februari 2005 - 06:20

    Jochem:

    Rens wat een vette avonturen maak je mee, ik zou willen dat ik je mee kon mazzelpik. Maak er het beste van! En dat alleen zijn went snel genoeg, over een tijdje ga je je eigen gezelschap zelfs erg waarderen, let maar op.. J

  • 09 Februari 2005 - 08:50

    Lieke:

    dag allemaal, hoi rens!

    ook vogels mogen berichtjes achterlaten, dus ook van mij een reactie op jouw spannende leventje!
    Hoe gaat het met je?Geweldig te lezen waar jij mee bezig bent(schitterende avonturen beleven), wat je voelt(kou, kou en nog eens kou), hoe je aan het reizen bent(VLIEGEN natuurlijk, als vogel gaat er niets boven vliegen) je eet-en-drank-kennis vergroot (je nu ook Russisch bier kent..) en zelfs in het verre buitenland de vrouwen weer voor je weet te winnen (betaald slaapplekje hier, feestje daar..)!
    Hou ons, ik denk dat ik in meervoud mag spreken, op de hoogte!
    Geniet van je reis, en ik denk aan je op momenten dat je je toch stiekem nog even alleen voelt!je weet dus, alleen ben je niet!!

    lieve groetjes voor allemaal, marlieke

  • 09 Februari 2005 - 09:49

    Rinze:

    Fijne kerel! Wat een kou, heb je ondanks dat nog een sneeuwpop kunnen maken? Ben blij dat je alleen zijn je niet afschrikt of je verdrietig maakt. Heel verstandig, Rens het sociodier die alleen zijn leert..heb je je hele leven profijt van...net als alle andere avonturen die je meemaakt..Geniet ervan! Ik denk aan je en bid voor je..en natuurlijk mis ik je ook!
    Jammer inderdaad dat je wegviel over de telefoon, maar ik hoop dat je je moeder toch nog hebt kunnen spreken...
    Reinier

  • 09 Februari 2005 - 09:56

    Wietse A.K.A Wieder A.K.A BAWS:

    Hey rensie leuk weer zon berichtje te lezen! ik zit nu lekker op mn werk te bellen en dan lees ik dat jij daar lekker in het buitenland zit! GOH! goed voor mekaar... ja nu heb je me wel een beetje jalours gemaakt hoor! leuk voor je pik! ik hoop dat je reis naar het land van het downsynrdroom goed verloopt! groeten van je broer

  • 09 Februari 2005 - 13:46

    Chieneke:

    Weer een etappe verder.Dit is echt aan de andere kant van de wereld.
    Hoe zijn de mensen daar? Goede reis naar Ulan Bataar. We volgen je op de voet.Liefs mam

  • 09 Februari 2005 - 21:56

    Ellen Mol:

    Ha die Rens,
    In Houten spreken we elkaar niet zo vaak, maar vandaag belde ik je moeder om haar te feliciteren en ze gaf me toen je website! Leuk om te lezen en bekijken. Hee, houd je taai he daar in die kou!! Wel ff wenne misschien, maar dan heb je ook wat, toch...? Geniet van zoveel mogelijk en weet dat je niet alleen bent in je "lastige uurtjes"....
    Groetjes, ook van de rest van de Molshoop.

  • 10 Februari 2005 - 19:19

    Ruben:

    hey Rens kerel!
    zo te lezen maak je alweer genoeg gave dingen mee zo in het begin van je reis!! super hoor!!en je red jezelf er prima uit, had niet anders verwacht;-)..
    Die kou klinkt niet echt uitnodigend moet ik zeggen:-P maar tis vast en zeker een hele ervaring om mee te maken!!! Vindt het iig super om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en dat t allemaal goed gaat daar aan de andere kant van de wereld! hier(in A'dam) mis je iig niks, tis wel anders nu er allemaal nieuwe mensen zijn op het werk maar t gaat wel aardig.
    hey gozer maak er nog wat moois van in de kou en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! ik ga ze lezen, ook als ik aan de hele andere kant van de wereld op t strand lig!
    rustig aan kerel en take care!

    greetz Ruben

  • 11 Februari 2005 - 04:32

    Gijs Vanuit Kathmandu:

    Rens,

    Nogmaals, het voelde goed om je op msn weer even te spreken. Ik heb respect voor het feit dat de deze reis alleen maakt. Tijdens het alleen zijn hier heb ik een deel van mezelf leren kennen wat ik nog niet kende. Zo zal jij waarschijnlijk ook tegen dingen aanlopen waarvan je leert en zoals Reinier al prachtig zei: daar heb je je hele leven profijt van...! Top!

    Goed, vanuit Kathmandu nogmaals veel sterkte toegewenst! De kus krijg je als ik je hier ga ontmoeten...

    Gijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 81760

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

20 September 2010 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: